دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قبرستان ابوطالب در مکه مکرمه+ فیلم 

قبرستان ابوطالب در مکه مکرمه+ فیلم 
قبرستان ابوطالب آرامگاه همسر و اجداد پیامبر، یکی از اماکنی است که زائران خانه خدا در مکه مکرمه به زیارت آن می‌روند.
کد خبر : 920276

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، قبرستان مَعلاة که به مقبره قریش یا مقبره بنی هاشم نیز شهرت دارد و زائران ایرانی با نام قبرستان ابوطالب می‌شناسند اولین قبرستان مسلمانان به شمار می‌رود.

دراین قبرستان علاوه بر بسیاری از اجداد و اصحاب پیامبر مکرم اسلام (ص) حضرت خدیجه کبری ، بزرگ بانوی اسلام و همسر پیامبرمدفون است. بسیاری از علمای شیعه و شهدای مراسم برائت از مشرکین در سال 1366 نیز دراین قبرستان مدفون هستند. 

این قبرستان پس از قبرستان بقیع در مدینه منوره مورد توجه مسلمانان است و هر روز صبح در آن به روی مردان زائر کشورهای مختلف گشوده می شود تا وارد آن شوند و قبورهمسرگرامی پیامبرمکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و مادرارجمند حضرت فاطمه زهرا (س) ، ابوطالب بن عبدالمطلب پدر امام علی (ع) ، قاسم بن محمد نخستین فرزند پیامبر وآمنه بنت وهب  مادر پیامبر اسلام را زیارت کنند و فاتحه قرائت نمایند. 

یکی ازاماکنی که در زیارت دوره زائران ایرانی قرار دارد؛ قبرستان ابوطالب است. کاروان های زائران ایرانی با اتوبوس به خیابانی که قبرستان ابوطالب درآن قرار گرفته منتقل می شوند و از پشت نرده ها در جوار قبور بسياری از چهره های برجسته و ممتاز از اجداد و اصحاب رسول خدا (ص) ، حضرت خديجه همسر پیامبر و نخستين زن مؤمنه به رسول خدا (ص)  و علما و تابعين تجمع کرده و فاتحه و زیارتنامه می‌خوانند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته